Amber Terpstra

Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Ik ben student VeVa Verpleegkunde. VeVa staat voor Veiligheid en Vakmanschap, wat inhoudt dat ik in mijn opleiding tot verpleegkundige ook militaire lessen volg en sportlessen krijg. Wanneer ik mijn diploma op zak heb, kan ik solliciteren bij Defensie en is er al een functie voor mij vrij gelegd. Ik hoef dus alleen nog maar toegelaten te worden!

Over mijn reis

In het derde leerjaar krijgen wij als VeVa studenten ook de keuze om op buitenlandstage te gaan. Deze heb ik natuurlijk met twee handen aangegrepen! Dus op naar een leuke locatie. In de eerste instantie mochten we alleen naar Spanje of Ghana. Gelukkig is deze uitgebreid naar Berlijn. Hier ben ik dan ook beland!

Voor 3 maanden zal ik in Berlijn wonen, in hartje centrum. Want nog geen 5 minuten lopen en ik ben al op de Alexanderplatz. 2 van de 12 weken zal ik een cursus volgen, zodat ik een basis heb voor mijn 10 weken stage in het Vivantes Klinikum Neukolln.

Bezochte landen

Ik heb 5 landen (2%) bezocht:

België, Duitsland, Nederland, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk.