De eerste dagen!

19 april 2017 - Berlijn, Duitsland

Leuk dat je mijn blog volgt!

Inmiddels ben ik al een aantal dagen in Berlijn. Zaterdag zijn we met Taxi Juwett vertrokken vanuit Horst en ergens rond 16:30 uur zijn we aangekomen bij het appartement. Maar toen moesten alle spullen die 13 trappen omhoog, aangezien we op 5 hoog wonen! Spullen droppen, sleuteloverdracht en opzoek naar een supermarkt, want met Pasen is alles natuurlijk dicht hier..

Pizza in de oven, de buurt verkennen zonder te verdwalen en dat was de zaterdag. Oja en Lincy kwam er achter dat de helft van haar spullen bij de jongens lag.

Zondag zijn we met zijn 6e en de ouders van Dennis Berlijn gaan verkennen. We zijn naar Brandenburger Tor gelopen met een leuke route van zo'n 14 km totaal! Onze Ov maandkaarten geregeld en de buurt verder verkennen. Je geloofd het nooit, maar het ov gaat hier vaak tot 2/3 verdiepingen onder de grond. Gelukkig is er wel Wifi, want dat ontbreekt nog in ons appartement. In de avond hadden we afgesproken met Nederlandse studenten, die bijna aan het einde zitten van hun stage. Met als afsluiter bijna een nachtje doorhalen in club Matrix.

Maandag dachten we slim te zijn en even naar de Ikea te gaan, maar natuurlijk was deze gesloten. Helaas, maar we hadden een leuk ritje haha.

Dinsdag was het voor ons ook een schooldag of eerder gezegd schoolochtend. Op naar het Sprachenatelier voor de cursus Duits die we de komende twee weken krijgen. Wat we hier gaan leren? Geen idee eigenlijk. Over twee weken kan ik het je vertellen!

Tot op de volgende blog!

Groetjes Amber